Partneři školy

Pomáháme školám k úspěchu

Školy, které se učí plně rozvíjet každé dítě. Školy, do kterých se těší žáci, učitelé i rodiče.

Pomáháme školám k úspěchu je dlouhodobý vzdělávací projekt pro veřejné základní školy v ČR. Učitelům zapojených základních škol poskytujeme vzdělávací, materiální a personální podporu, která jim pomáhá lépe rozpoznávat individuální potřeby žáků, přizpůsobovat styl výuky a dosahovat tak co nejlepších pedagogických výsledků u každého dítěte.

Mistři kolegiální podpory v oblasti přírodovědné gramotnosti

Projekt Mistři kolegiální podpory v oblasti přírodovědné gramotnosti podporuje a rozvíjí pedagogy ZŠ a SŠ ze všech krajů, zaměřuje se na kolegiální podporu nejen v oblasti výuky přírodovědných předmětů, ale i na rozvoj mentorských dovedností.

Férové školy v Liberci

Projekt je soustředěn na naplnění dlouhodobých strategických plánů sociálního začleňování a inkluzivního vzdělávání na území města Liberce. V roli zřizovatele zapojených ZŠ bude Statutární město Liberec podpořeno v koordinovaném přístupu k řešení problematiky inkluzivního vzdělávání. Současně pak kombinací doučování v rodinách, kariérového poradenství či kroužků ve školách podpoří 25 zapojených libereckých základních škol v oblasti zavádění a realizace individuální integrace. Vše doplňují osvětové aktivity směřované na veřejnost.

Šablony II

Příprava na inkluzivní trh práce D.R.A.K.

Cílem projektu je zajištění co možná nejperspektivnějšího budoucího uplatnění pro děti a žáky se SVP, a to jak z hlediska společenského, osobního i pracovního. Doprovodným cílem je prostřednictvím cílené pracovní diagnostiky doplněné kariérovým poradenstvím a skupinovými a volnočasovými aktivitami prodloužit jejich vzdělávací dráhu nad rámec povinné školní docházky.

Cílem je ukázat široké spektrum možností, kde se žáci se SVP mohou uplatnit na trhu práce. Pomocí volnočasových aktivit děti zlepší svou jemnou motoriku, zvýší své sociální kompetence díky skupinovým aktivitám, prohlédnou si potenciální zaměstnavatele v rámci exkurzí.

Dalším cílem je vytváření inkluzivního prostředí na školách a mezi vrstevníky. Aktivity jsou plánovány s integračním přesahem, díky kterému budou do projektu zapojeny jak děti se SVP, tak intaktní děti. Jejich cílem je, aby děti se SVP také zažily úspěch a aby je jejich spolužáci zažili i v jiném než školním prostředí.

Kolegiální podpora - společná cesta k individuálnímu rozvoji pedagogů

Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základních i mateřských škol a také na učitele - lektory. Hlavním smyslem projektu je umožnit učení pedagogů od sebe navzájem praktickou formou – kolegiální podporou. Mnozí pedagogové to přirozeně dělají, sdílejí zkušenosti, pomáhají si. S tímto projektem získají učitelé metodickou a finanční podporu a zároveň možnost zapojit se v míře podle svých možností a způsobem, který jim bude osobně vyhovovat.

V projektu chceme šířit Hejného metodu referenčním způsobem, na základě zájmu v souladu s naší běžnou praxí. Hlavní náplní je příprava lektorů, kteří provázejí další učitele rozvojem v profesní oblasti - tedy v Hejného metodě (ale v projektu máme mimo jiné zapojené i lektory kritického myšlení spolu s prvky kooperativního učení a lektorku splývavého čtení) s důrazem na metody učení pedagogů a sdílení mezi sebou – učení kolegiální podpoře. To zahrnuje konkrétně: náslechy, otevřené hodiny, hospitace, intervize, párovou výuku, společné dílny, natáčení a rozbor videí atd.