3. třída

Jana Erbenová Hanková
Mgr. Jana Erbenová Hanková Třídní učitel Učitelka 1. stupeň

Velikonoční centra aktivit- za vším hledej vajíčko

Publikováno: 11.5.2025 Autor(ka): Jana Erbenová Hanková | Sdílet:
Velikonoční centra aktivit- za vším hledej vajíčko

Velikonoce se staly inspirací pro centra aktivit, ve kterých žáci druhého ročníku procvičovali a rozšiřovaly své dovednosti a znalosti.

V centru Čtení děti pracovaly s texty na velikonoční téma. Učily se shrnovat informace, vytvářely myšlenkové mapy a zkoušely předvídat pokračování příběhu. Navíc se zaměřily na práci s tabulkou a procvičovaly své kritické myšlení prostřednictvím aktivity „Tvrzení – pravda nebo lež?“.

V Matematice děti procvičovaly násobilku s pomocí velikonočních vajíček. Každé vejce skrývalo příklad, který musely správně vypočítat. Na závěr si zahrály společenskou hru, kterou vymyslel a připravil jeden z jejich spolužáků. Hra se setkala s velkým úspěchem a inspirovala ostatní k vlastní tvořivosti.

Centrum Věda a pokusy se zaměřilo na zkoumání a porovnávání slepičího a ptačího vajíčka. Děti porovnávaly velikost, barvu a strukturu obou vajíček a zkoušely provádět jednoduché pokusy.  Může vajíčko plavat? Kolik toho unese vaječná skořápka? Dostane se vejce do lahve, nebo ne? Těmito otázkami děti rozvíjely svou zvídavost a učily se základům vědecké práce.

V Ateliéru se to vonělo velikonočními pochoutkami. Děti připravily jednoduché velikonoční dobroty. Nejenže si pochutnaly na svých výtvorech, ale také pracovaly na tvorbě obrázkového postupu, abypak případně recepty mohly vyzkoušet i doma se svými rodiči. Cílem bylo nejen připravit chutné občerstvení, ale také umět krok za krokem vysvětlit, jak na to.

V Centru psaní se žáci pustili do popisu kraslice. Nejprve si prohlédli výstavu velikonočních kraslic a vybrali si tu, která je nejvíce zaujala. Poté se snažili co nejpřesněji popsat její barvy, vzory a tvary tak, aby jejich spolužáci podle popisu dokázali kraslici najít. Aktivita rozvíjela pisatelské a pozorovací schopnosti i přesné vyjadřování.

Velikonoční centra aktivit se opět ukázala jako skvělá příležitost k propojení učení s praktickými činnostmi a zábavou. Děti si odnesly nejen nové poznatky, ale také radost z tvoření, spolupráce a objevování.