9. třída

Jak úspěšně napsat test z jaderky ve fyzice?

Publikováno: 10.5.2024 | Sdílet:

Jak se dá udělat písemka jinak?

Představte si, že jste žákem 9. ročníku a dostanete „záživné téma“ o jaderné fyzice s dílčími tématy jako jsou např. model atomu, typy záření, využití v medicíně atp.

Jak se k tomu postavit při testu, který je pro většinu žáků náročný?

Zkusil jsem následující postup. Společně jsme vytvořili otázky, kterých bylo devět, desátou otázkou je naprosto libovolná otázka k tématu, žáci tedy mohou napsat „Cokoli co souvisí s tématem a zapomněli jsme se zeptat“.

Každý žák si vybral na kolik otázek chce odpovídat (jejich vlastní volba byla od 4 do 8 otázek). Čím méně otázek si kdo vybral, tím více musí jít do hloubky a naopak. Všichni společně víme, že jen stručné pojmy nestačí, měli bychom na otázky odpovídat jako na otevřené a prodat toho co nejvíce, co nám v paměti uvízlo.

Jak se takový test hodnotí?

Jednoduše, každá otázka bude mít stejnou váhu, tedy při pěti otázkách se jedná o cca 20 %, při 4 otázkách o 25 % z testu a při 8 otázkách to je 12,5 %.

Co je cílem a proč to takto děláme?

Téma je určeno jen pro některé žáky a některé baví méně. Každý má možnost vybrat si, co je z tématu pro něj důležité a co si chce zapamatovat. Každý se mohl připravovat na jinou část tematického celku, ale hlavně! „Každý má možnost prodat jen to co ví! A mířit tak k úspěchu a to i přesto, že fyzika není jeho prim.