Využití virálního videa v hodině fyziky

Publikováno: 12.11.2019 Autor(ka): Aleš Kozák | Sdílet:

Hitem dnešní doby jsou různá virální videa, na jedno z nich jsem náhodou narazil asi před 4 dny a hned mě uhodilo do očí. „To vlastně nyní děláme! Šup s ním do hodiny.“

I když je video v angličtině, pustili jsme si jej vč. titulků. Před shlédnutím jsme ještě probírali to, co jsme dělali předchozí hodinu (měření výšky budovy pomocí postupu "měřením výšky jednoho schodu"). Žáci poté hledali souvislost mezi tímto videem a tím, co právě děláme. V hodině jsme si ukázali, do jaké míry si myslíme, že umíme psát pracovní postupy. Poté jsme hlasovali, jestli se v psaní pracovního postupu chceme zlepšit (překvapilo mě, kolik žáků chtělo pracovat na svém pracovním postupu). Pak už jsme psali instrukce, jak změřit výšku/šířku tělesa a spolužák (v duchu tatínka z videa) podle našeho postupu přeměřil daný rozměr. 

Skvělé bylo vzájemné hodnocení po druhém popisu pracovního postupu, kde jsme vnímali, že se naši spolužáci v popisu zlepšili (hodnotili jsme, jestli byl pro nás postup od spolužáka ve druhém kole srozumitelnější než v kole prvním).  (Kdo potřebuje zobrazit české titulky ve videu, klikněte na ozubené kolečko vpravo dole, vyberte položku titulky, poté automatický jazyk a zde češtinu. Titulky zapínáte a vypínáte ikonkou vlevo vedle ozubeného kolečka.)